Partime Job

There was an error in this gadget

Wednesday, 21 March 2012

Nyaris maut gas meletup


KUALA LUMPUR – Akibat terlupa menutup dapur gas, seorang wanita nyaris maut dalam kejadian letupan gas di sebuah kondominium di Taman Melawati di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 malam itu, mangsa, 28 tahun, cedera ringan di mana dua belah tapak tangan, badan dan muka melecur.

Difahamkan, mangsa yang tinggal bersama abangnya, terlupa menutup gas dapur selepas memasak, dua jam sebelum kejadian itu.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Wangsa Maju, Che Shari Abdullah berkata, mangsa yang terhidu bau gas bergegas ke dapur, namun secara tiba-tiba berlaku letupan.

“Akibat letupan itu, mangsa cedera dan mesin basuh serta tingkap di dapur, musnah,” katanya.

Menurutnya, tiada kebakaran berlaku dan dapur gas juga tidak meletup.

sumber : sinarharian

No comments: