Partime Job

Wednesday 18 April 2012

Terbiar tujuh jam

KUALA LUMPUR: “Masa depan anak saya hancur kerana kecuaian mereka,” kata Anuar Ramlee, 57, yang kesal dengan pihak Hospital Temerloh (HT) yang didakwa lambat mengambil tindakan sehingga menyebabkan tangan anaknya terpaksa dipotong.

Mangsa, Muhammad Firdaus Anuar, 21, dikatakan mengalami luka parah di tangan kanannya selepas terbabit kemalangan ketika dalam perjalanan ke Bera dari Felda Triang, Pahang, Sabtu lalu.

Bagaimanapun, tangan kanannya terpaksa dipotong sebaik saja tiba di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) di sini, berikutan lewat mendapatkan pembedahan bagi menyambung semula pembuluh darah yang putus dalam kemalangan berkenaan.

Menceritakan semula kejadian, Anuar berkata, anaknya yang baru saja seminggu menamatkan pengajian dalam bidang Ukur Tanah di Politeknik Ungku Omar, di Ipoh dikatakan keluar makan bersama tiga rakannya sebelum terbabit dalam kemalangan jam 10 malam.


Katanya, Muhammad Firdaus dikejarkan ke HT dan tiba di hospital berkenaan 45 minit selepas itu sebelum menerima rawatan doktor yang bertugas.

sumber : hmetro

No comments: