Partime Job

Wednesday 18 April 2012

Maut disebelah isteri


GUA MUSANG- Seorang isteri tidak dapat menahan sebak apabila suaminya meninggal dunia di sebelahnya selepas terbabit dalam kemalangan di Kilometer 12 Jalan Gua Musang-Kuala Lipis malam kelmarin.

Lebih menyedihkan, Zamroh Che Omar, 43, dia tidak sempat mengajar mengucap pada arwah suaminya, Mohd Sudin Seman, 55, yang meninggal dunia di tempat kejadian kerana cedera parah di kepala.

Dalam kemalangan itu, Zamroh bersama anak perempuannya, Nur Fatin Amlina, 4, cedera parah dan menerima rawatan awal di Hospital Gua Musang (HGM) sebelum dirujuk ke Hospital Kuala Krai (HKK).

Kejadian itu berlaku ketika sekeluarga tersebut dalam perjalanan dari bandar ini ke rumahnya di Kampung Mentara Baru, Merapoh, Pahang sebelum dirempuh sebuah kenderaan pacuan empat roda datang dari arah bertentangan.

Bagaimanapun, dua lelaki berusia dalam lingkungan 40-an yang menaiki kenderaan pacuan empat roda dari arah Kuala Lipis ke Gua Musang tidak mengalami sebarang kecederaan.

Menurut Zamroh, sebelum kejadian, dia telah menjerit kepada arwah suami supaya keluar dari laluan jalan berkenaan berikutan ternampak sebuah kenderaan pacuan empat roda yang berpusing beberapa kali kerana terbabas semasa menuruni bukit.

”Belum sempat saya habis menjerit kenderaan pacuan empat roda tersebut merempuh kereta kami menyebabkan kami semua tersepit ditempat duduk masing-masing.

”Pada mulanya arwah masih lagi bernyawa walaupun dalam keadaan berlumuran darah, namun meninggal dunia beberapa minit kemudian hingga tidak sempat saya mengajar mengucap,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Superintendan, Saiful Bahri Abdullah ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian kemalangan itu dan siasatan sedang dijalankan.

Mayat mangsa dihantar ke HGM untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya awal pagi semalam untuk dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Mentara Baru, Merapoh, Pahang.

sumber : sinarharian

No comments: