Partime Job

Tuesday 3 April 2012

Jurujual nyaris maut kereta masuk gaung


GEORGETOWN - Seorang lelaki nyaris maut apabila kenderaan yang dipandunya hilang kawalan sebelum terjatuh ke dalam gaung di Bukit Paya Terubong, di sini petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 petang itu, mangsa yang dikenali sebagai Ong dan bekerja sebagai jurujual dikatakan dalam perjalanan ke Bayan Baru untuk bertemu dengan seorang pelanggannya.

Bagaimanapun, Ong berusia dalam lingkungan 30-an berkata, kereta yang dipandunya tiba-tiba hilang kawalan ketika sampai di selekoh tepi bukit itu menyebabkan kenderaannya terjatuh ke dalam gaung sedalam kira-kira enam meter.

Menurutnya, ketika dalam perjalanan ke Bayan Baru, hujan baru reda dan keadaan jalan agak licin mengakibatkan keretanya hilang kawalan.

“Ketika itu, saya memandu berseorangan dan sudah berjanji bertemu dengan seorang pelanggan. Namun ketika tiba di selekoh, saya gagal mengawal kenderaan hingga terjatuh ke dalam gaung.

“Saya agak sukar untuk keluar kerana pintu tidak boleh dibuka dan terperangkap kira-kira 15 minit. Mujur ada beberapa pengguna jalan raya datang membantu mengeluarkan saya,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Bagaimanapun, Ong lega kerana tidak mengalami sebarang kecederaan namun masih trauma apabila mengenangkan kejadian itu.

sumber : sinarharian

No comments: