Partime Job

Wednesday 18 April 2012

Dipukau bomoh, dipercayai anaknya dibawa lari

KUANTAN - Kepercayaan diberikan mengundang padah apabila seorang lelaki mendakwa dirinya seorang pengamal perubatan tradisional dipercayai telah membawa lari seorang remaja perempuan berusia 17 tahun dari rumah seorang ahli perniagaan sejak 7 April lalu.

Bukan sahaja remaja tersebut dibawa lari, malah wang sebanyak RM10,000 milik ahli perniagaan tersebut lesap secara beransur-ansur sejak mengenali lelaki terbabit sejak lima bulan lalu.

Remaja terbabit, Balvin Kaur Raghbir Singh dipercayai mengikut lelaki berusia 53 tahun dikenali dengan nama Ravi dan anak perempuannya, Sri dalam lingkungan usia 25 tahun dari rumahnya, Lorong Bukit Setongkol 4, Taman Fairmount di sini pada hari tersebut kira-kira jam 12 tengah hari.

Bapa mangsa, Raghbir Singh Sulakhan Singh, 44 ketika dihubungi memberitahu, dia mengenali lelaki tersebut di kebun milik rakannya di Simpang Panching Utara sejak lima bulan lalu.
Menurutnya, lelaki tersebut dipercayai tinggal di belakang kebun terbabit dan selalu datang ke rumahnya.

“Lelaki itu memberitahu anak saya terkena buatan orang dan menawarkan diri untuk mengubatinya. Namun di sebaliknya, dia berjaya memujuk anak saya mencuri wang saya secara beransur-ansur dan seperti dipukau saya juga menyerahkan kereta kepadanya,” dakwanya.

Katanya, kira-kira enam hari kejadian itu berlaku, lelaki tersebut ada menghubunginya dan memberitahu keretanya ada ditinggalkan di Sepang dan menafikan membawa anaknya bersama namun mendakwa Balvin ada di negara jiran, Indonesia.

“Saya pernah pergi ke Seremban selepas menerima maklumat anak saya dijumpai bersama seorang lelaki dan bila diteliti, ciri-cirinya hampir sama seperti lelaki tersebut,” katanya.

Sementara itu, dalam sidang media di sini semalam, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd Jasmani Yusoff berkata, pihak polis sedang menyiasat kejadian tersebut dan meminta kerjasama orang ramai untuk membantu siasatan.

Menurutnya, orang ramai yang terjumpa dan mempunyai maklumat diminta menghubungi Asisten Superintendan K Murugesu di talian 09-5652222 dan 012-9003661.

sumber : sinarharian

No comments: