Partime Job

Thursday 12 April 2012

Anak hilang sejak 9 hari

GUA MUSANG - “Mustahil anak makcik dilarikan kekasih kerana dia berperangai seperti lelaki termasuk dari segi gaya dan pakaian.

“Makcik hairan ke mana dia pergi dan motosikal yang ditungganginya juga turut hilang,” kata Che Esah Yusoff, 60, di Rancangan Kemajuan Tanah (RKT) Kesedar Jeram Tekoh, dekat sini, yang bimbang anaknya, Nor Ain Shafnie, 15, hilang sejak sembilan hari lalu.

Menurutnya, Nor Ain tidak pernah keluar dari rumah dalam tempoh yang lama, dan kebiasaannya apabila keluar dia akan pulang sama ada petang atau lewat malam.

Bagaimanapun, dia sedih kerana anak bongsu daripada 10 beradik itu yang keluar rumah jam 9 pagi, 3 April lalu dengan menunggang sebuah motosikal Kriss tidak pulang ke rumah.

Dia berkata, operasi mencarinya membabitkan penduduk kampung bersama anggota Rela telah dilakukan pada hari Nor Ain hilang, termasuk pergi ke setiap rumah rakannya namun sehingga kini masih belum ditemui.

“Sebelum Nor Ain keluar, makcik sempat bertanya kepadanya, dan dia menyatakan ingin berjumpa rakan. Saya tidak sangka perbualan itu adalah kali terakhir, sebelum dia hilang walaupun sebelum itu abang iparnya ada menemuinya di kawasan Kampung Baru Jeram Tekoh yang menghala ke Kampung Limau Kasturi,” katanya.

Che Esah yang juga ibu tunggal berkata, anaknya itu hanya bersekolah setakat tingkatan dua dan selepas itu enggan meneruskan persekolahan.

“Puas makcik memujuknya supaya pergi sekolah, tetapi dia enggan,” katanya yang turut membuat laporan polis di Ibu Pejabat Daerah (IPD) Gua Musang pada jam 4 pagi, 4 April lalu.

Menurutnya, jika orang ramai ada menemui anaknya, minta menghubunginya segera di talian 014 -5408607.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Saiful Bahri Abdullah semasa dihubungi mengesahkan menerima laporan kehilangan remaja berusia 15 tahun itu.

Beliau berkata, pihaknya sedang menjalankan siasatan­ lanjut berhubung perkara itu dan meminta sesiapa yang menemui Nor Ain menghubungi segera balai polis berhampiran.

sumber : sinarharian

No comments: