Partime Job

Monday 5 March 2012

Susah mati pakai ‘Susuk Pencinta’

KUALA LUMPUR: “Setahu saya susuk digunakan wanita itu dikenali sebagai ‘Sihir Marhabah’ atau ‘Susuk Pencinta’ yang mampu membuatkan orang lain mudah jatuh cinta dan senang hati dengan pemakainya.

“Hukum memakainya haram kerana ia perbuatan syirik dan khurafat,” kata Pengamal Perubatan Islam, Pusat Rawatan Pakar dan Terapi Al Quran Darul Hikmah, Abdul Malek Ladzim al-Azhari.


Menurutnya, Sihir Marhabah sangat bahaya kerana ia boleh mengkhayalkan pandangan orang lain sehingga mampu membuatkan mereka terpesona dan mahu mendekatinya selain berniat sesuatu yang tidak baik.

“Susuk Marhabah adalah sesuatu yang dimasukkan ke dalam badan menggunakan jarum, bertujuan tertentu, menggunakan kaedah tertentu dan ia dikawal seekor Jin Qarin yang sentiasa mahukan unsur syirik,” katanya.


Menurut Abdul Malek, kesan yang akan timbul sekiranya tidak meninggalkan susuk itu adalah susah untuk mati kerana jin Qarin memakan tuannya di waktu tua dan menjejaskan keturunan.


“Ini perbuatan yang memesongkan akidah dan buruk akibatnya di akhirat kelak. Untuk membuang susuk itu, maka wajar wanita berkenaan melakukan perkara yang melanggar pantang larang di awal perjanjian,” katanya ketika dihubungi.

Sumber Hmetro

No comments: