Partime Job

Monday 19 March 2012

Dua suspek kes bunuh ditahan

KUALA KUBU BHARU – Dua suspek ditahan berhubung kes pembunuhan seorang pekerja kolam ternakan ikan, lembu dan kambing yang ditemui mati dengan kesan kecederaan dan ditenggelamkan dengan batu besar di sebuah kolam berdekatan Kampung Orang Asli Kolam Air di sini kelmarin.

Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affendi berkata, permohonan reman kedua-dua suspek telah dipohon pagi semalam.

“Suspek pertama berusia 40 tahun beralamat Teluk Intan, Perak yang merupakan pekerja kawasan ternakan tersebut manakala suspek ke dua berusia 56 tahun adalah pengusaha kolam ternakan ikan dan lembu terbabit dan beralamat Kuala Kubu Bharu.

Menurutnya, telefon bimbit suspek juga dirampas untuk membantu siasatan.

Semalam, Sinar Harian melaporkan penemuan mayat seorang pekerja kolam ternakan ikan, lembu dan kambing yang ditemui terapung di dalam sebuah kolam ikan dekat sini.

Menurut saksi, pada awalnya mangsa disangka lemas namun setelah anggota bomba sukarela cuba membawa mayat naik ke darat didapati mayat tersebut terikat dengan tali dan terdapat kesan kecederaan di beberapa bahagian tangan serta kepala mangsa.

Mayat tersebut terikat tali di bahagian leher dan pinggang serta batu besar digunakan untuk menenggelamkan mangsa.

Kesan kecederaan terdapat pada tangan kiri dan kanan mangsa serta di bahagian belakang kepala dipercayai ditetak dengan senjata tajam dan kejadian itu dikaitkan dengan kes pembunuhan.

Sementara itu, Norel berkata, bedah siasat ke atas mayat mangsa telah dilaksanakan jam 3 petang semalam di Hospital Sungai Buloh.

Tambah Norel Azmi, pihaknya masih meneruskan siasatan kes berkenaan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

sumber : sinarharian

No comments: