Partime Job

Friday 2 March 2012

Diludah tak tegur Senior

KUALA LUMPUR: Gara-gara tidak menegur pelajar senior, seorang pelajar perempuan tingkatan tiga sebuah sekolah menengah di Cheras diterajang tujuh pelajar perempuan lain dari sekolah sama dalam kejadian berdekatan sekolah berkenaan, petang kelmarin.

Kejadian berlaku ketika waktu pulang sekolah pada jam 2.15 petang di sebuah lorong berdekatan sekolah berkenaan di Desa Petaling, di sini. Timbalan Ketua Siasatan Jenayah Operasi dan Risikan Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, kejadian dipercayai berpunca daripada perselisihan faham antara mangsa dengan kumpulan pelajar senior yang tidak puas hati dengan mangsa yang tidak bertegur sapa dengan mereka.


Katanya, mangsa dikatakan hanya berkawan dengan seorang pelajar di sekolah berkenaan hingga menyebabkan kumpulan pelajar senior terbabit tidak puas hati dengan kelakuannya itu.

“Pada mulanya, mereka dipercayai hanya bertengkar sebelum mangsa yang berseorangan diajak bergaduh di kawasan lain tetapi mangsa enggan kerana takut.


“Akibat naik angin, mangsa ditampar seorang daripada pelajar itu sebelum seorang lagi meludah muka mangsa,” katanya.


Beliau berkata, mangsa kemudian diterajang di perut selain ditampar beberapa kali di muka.

Katanya, selepas puas membelasah mangsa, kumpulan pelajar itu bersurai dan mangsa yang dalam kesakitan berjalan pulang ke rumahnya sebelum mengadu kepada ibunya.


Khairi berkata, ibu mangsa yang mendapati anaknya cedera kemudian membawa anaknya itu ke Balai Polis Salak Selatan Baru untuk tindakan lanjut sebelum ke klinik untuk rawatan.

Sumber : Harian Metro

No comments: