Partime Job

There was an error in this gadget

Tuesday, 20 March 2012

Apam.. Apam.. Apam... Cha nak Kuih yang Makcik Ekin Bagi Aritu..

huhu.. aritu cha sampai majuk2 nak kuih apam.. so ajak la dia buat skali.. kemain suka dapat picit2 adunan dalam cupcake.. Resepi ni diambil dari sahabat baik Misery iaitu ekin.. Thanks Ekin.. cakap kat mak thanks sbb sudi bagi resepi ni.. Raisha paling suker pas mkn yang Ekin bagi..

Ok la.. Puteri nak tepekkan resepi ni dalam blog. Mana tau kan Raisha dah besar nak buat kuih sendiri dia bleh amik jerk resepi dalam blog mamanya ini.. huhu

Bahan - bahan :
1 biji telur
1 cawan gula
2 cawan tepung gandum
1 sudu besar ovelatte
1/2 cawan susu pekat manis
1/2 cawan air

Cara - Cara :
Campur semua bahan kecuali tepung dan blender sampai sebati. Then masukkan tepung & gaul sebati. Bahagikan aduna beberapa bahagian mengikut warna kesukaan ler ek.. Masukkan ke dalam acuan & kukus sampai masak..





Tgk ler tu.. jabil mkn.. kemain sukernyer dia..


Tak ketinggalan jugak.. oyen pun suka smp mkn kertas2 skali..


Akhirnya.. dapat gak cha mkn.. mkn byk lak tu.. nmpk gayanya mama kene masak bersama2 dgn cha la baru dia rasa nak mkn.. kalo x nak soh habiskankan sesenduk nasi pun susah..

No comments: