Partime Job

Tuesday 3 May 2011

Dapat Big Bouncing Ball???

Lepas penat main buai n gelongsor kat Taman Gelora.. Papa bawa cha & jabil p Taman Teruntum plak sebagai ganti bagi diorang x ingat dah kat jom heboh tuh.. huhu
Walaupun dah banyak kali p taman tuh.. cha & jabil tetap suker dapat tengok ular & big bird..



Lepas penat berjalan, papa ajak p East Coast Mall sebab nak beli susu kakak & adik..
Jalan punya jalan tengok2 ada Sustagen "100% Nutritionland"..
Waa.. bestnyer.. papa2 kakak nak main tuh? So, kitorang pun melayan ler kerenah diorang nih asalkan diorang x ingat dah pada jom heboh..

Sustagen "100% Nutritionland" nih start pada 29 April 2011 hingga 2 Mei 2011 yang berlangsung di East Coast mall, Kuantan.. Fungsi Nutritionland nih sebagai tempat bermain untuk kanak-kanak sambil dapat mempelajari tentang pemakanan sihat untuk kanak-kanak. Selain tu juga kita diberi perundingan percuma dari pakar pemakanan kanak-kanak dan goodie bag secara percuma.

 Gambar atas & bawah ni adalah game pertama yang diorang main.. Game nih dinamakan Fiber Boost.. Diorang dikehendaki mengambil buah-buahan atau sayur-sayuran yang telah ditetapkan dengan betul.. kemudian masukkan ke dalam lubang yang telah disediakan seperti gambar kat bawah tuh..

 Game kedua nih dinamakan Protien Power.. Diorang dikehendaki memilih dengan menembak gambar2 protein yang diperlukan didalam makanan seharian..
Sape yg tak suker bila dapat main pistol nih kan.. bebudak nih kalo bleh nak main lama2.. Mana boleh.. semua permainan yang ada nih cuma boleh main skali jerk..

Game seterusnya adalah game Daily Dairy.. 
 Game terakhir game Carbo Cook Out.. Pilih makanan yang kita nak masak.. pastuh macam permainan dalam game tuh.. kita masukkan bahan2 untuk makanan yang hendak dimasak..
Ralik betul kakak & adik nih bila dapat main..

 Lepas dah main semua sampai la ke sesi timbang & ukur ketinggian..
Cha macam nak berikrar jerk.. hehe
Bergambar sementara tunggu giliran untuk sesi kaunseling.. (Doc)perunding kata adik & kakak tak cukup berat ngan tinggi.. hehe
Kakak & adik kene dengar apa kata (doc)perunding tuh.. kene makan sayur banyak.. pastuh minum susu dalam cawan.. nanti gigi jarang2.. huhu

Ish3.. bersepah nyer rumah.. haha...dah sampai rumah baru nak amik gambo dengan goodie bag..
Nilah goodie bag yang adik & kakak dapat pas selesai semua game yang dimainkan..
Kalo kawan2 nak tau.. lepas main game tuh papa beli susu.. pastuh dapat ler Bouncing Ball yang besar nih 2 bijik... Bawa balik masuk kereta penuh.. Tak nampak papa dah..  Nampak bola jerk dalam kereta tuh.. hehe
Macam nih la keadaan dalam kereta yang penuh dengan bouncing ball.. huhu

No comments: