Partime Job

Tuesday 4 September 2012

Keluarga Ibrahim Pendek dapat perhatian Seniman


MELAKA – Anak kepada seniman Allahyarham Ibrahim Pendek terharu apabila pelbagai pihak tampil menghulurkan sumbangan terhadap keluarganya.

Anak kelima arwah, Aidid Ibrahim, 33, berkata, setakat ini keluarganya menerima kunjungan pelbagai pihak.

“Sebelum ini, mungkin ramai yang tidak mengenali saya dan ahli keluarga lain.

Saya amat menghargai jasa individu penting yang banyak membantu kami.

"Antaranya, Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd Ali Rustam; Ahli Parlimen Tangga Batu, Datuk Idris Haron dan Datuk Bandar Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB), Zainal Abu.

“Tanpa bantuan mereka, kehidupan kami sekeluarga mungkin lebih teruk berbanding kini,” katanya ketika menerima kunjungan Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) dan Biro Kebajikan dan Kesenian Pemuda Umno, di gerai jualan miliknya di sini, petang kelmarin.

Hadir sama, Pengerusi Biro Kebajikan dan Kesenian Pemuda Umno, Jamawi Jaafar dan Presiden Seniman, Zed Zaidi.

Sebelum ini, kehidupan Aidid dan tujuh beradik lain yang tinggal bersama ibunya, Asiah Othman, 57, di Tanjung Kling, di sini, serba kekurangan.

Ia berikutan rumah didiami mereka sudah uzur dan tanah itu milik orang selain kehadiran adik beradik yang sudah berumahtangga serta tinggal bersama.

Sementara itu, Zed Zaidi berkata, pihaknya akan memberikan perhatian berterusan terhadap kebajikan keluarga Allahyarham termasuk mengemukakan surat sokongan mengenai masalah berkaitan.

sumber : sinarharian

No comments: