Partime Job

Wednesday 4 April 2012

Buru kepala samseng

TAPAH: Seramai 100 remaja sekolah dan belia berusia lingkungan 15 hingga 20 tahun kempunan untuk menjadi anggota kumpulan kongsi gelap apabila dua kepala gengster yang cuba merekrut golongan muda itu, melarikan diri selepas polis menyerbu sebuah restoran di Bidor dipercayai lokasi pendaftaran ahli baru.

Dua beradik yang menjadi kepala gengster itu dipercayai yang cuba menarik minat remaja menyertai aktiviti ala kongsi gelap dengan menjadikan restoran berkenaan sebagai markas mendaftar ahli baru.
Mereka dikatakan merancang menganjurkan perjumpaan rahsia dan majlis angkat sumpah, dipercayai mahu menguasai dan mengagihkan kawasan jajahan kumpulan itu di daerah ini.

Ketua Polis Daerah Tapah, Superintendan Som Sak Din Keliaw berkata pihaknya menerima aduan berhubung perjumpaan kumpulan berkenaan yang dipercayai sedang merencanakan strategi bagi mengaktifkan aktiviti yang menyalahi undang-undang.


Menurutnya, pihak polis yang mendapat maklumat berhubung perjumpaan haram itu bertindak menyerbu restoran berkenaan, malam Jumaat lalu.

sumber : mymetro

No comments: