Partime Job

Tuesday 27 March 2012

Rakan tercampak

JITRA: “Ketika itu saya baru mahu melelapkan mata kerana mengantuk apabila ternampak sebuah bas persiaran meluncur laju dari arah bertentangan sebelum terdengar dentuman diikuti bas bergegar kuat.

“Saya tergamam dan ternampak seorang rakan di depan sudah tercampak keluar,” kata Muhammad Aisar Hamzah, 11, murid Sekolah Rendah Al-Azhar, Gelong, antara penumpang bas sekolah yang terbabit dalam kemalangan dengan sebuah bas ekspres, petang semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 petang di Kilometer 16.8 Lebuhraya Utara-Selatan menghala ke Alor Setar, 11 murid berusia antara tujuh hingga 11 tahun cedera manakala pemandu bas sekolah itu parah akibat tersepit kerana rempuhan berkenaan.

Difahamkan, kejadian berlaku apabila bas sekolah terbabit yang dalam perjalanan menghantar murid pulang dikatakan keluar dari simpang Kampung Wang Perah, Hosba dan mahu membelok ke kanan menghala ke Bukit Kayu Hitam sebelum dirempuh bas persiaran itu yang datang dari arah Bukit Kayu Hitam.


Bas persiaran terbabit membawa 44 penumpang yang bercuti di Pulau Langkawi sejak beberapa hari lalu dan dipercayai menuju ke Shah Alam, Selangor.


sumber : mymetro

No comments: