Partime Job

Monday 26 March 2012

Hukuman mati pun tak setimpal kesalahan mereka

SERI ALAM: “Syukur, akhirnya penjenayah terbabit bakal dihadapkan ke mahkamah. Diharap dia menerima hukuman setimpal di atas perbuatan kejamnya,” kata Roselyn Alan, 25, ibu kepada kanak-kanak mangsa bunuh dan bakar, Nurul Nadirah Abdullah, 5, atau Dirang, semalam.

Roselyn yang ditemui di kediamannya di Flat Seri Delima, Bandar Seri Alam, bagaimanapun menganggap hukuman mati dijatuhkan kepada penjenayah itu jika disabitkan kesalahan sekalipun tetap tidak setimpal dengan kesalahan suspek membunuh sebelum membakar Dirang.


“Jika tiada aral melintang, kami sekeluarga akan hadir di mahkamah untuk melihat sendiri suspek terbabit yang akan didakwa esok (hari ini).

“Kami bercadang mengikuti kes ini sehingga suspek dijatuhi hukuman. Kami puas hati dengan penerangan diberikan polis dan berterima kasih kepada mereka kerana banyak membantu serta bekerja keras dalam menyelesaikan kes ini,” katanya.


Terdahulu, Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, secara peribadi bertemu Roselyn di rumah wanita berkenaan, semalam bagi menyampaikan sendiri perkembangan terkini berkaitan siasatan kes pembunuhan Dirang.


Dalam pertemuan sejam itu, Roselyn dan beberapa ahli keluarganya khusyuk mendengar penerangan daripada Mokhtar.

sumber : mymetro

No comments: