Partime Job

Monday 26 March 2012

Askar jemput adik temui ajal

ALOR GAJAH: Majlis kenduri kesyukuran sebuah keluarga di kampung Padang Sebang, dekat sini, bertukar kenduri arwah apabila seorang ahli keluarga mereka maut dalam kemalangan di Jalan Bukit Nangka, Padang Sebang, dekat sini, awal pagi kelmarin.

Mangsa, Azzuwan Rusli, 26, anggota tentera yang bertugas di Kem Sungai Buluh, Selangor, tiba di rumah neneknya, di sini, 12 tengah hari Jumaat lalu dan terbabit kemalangan ketika keluar bersama seorang rakan untuk menjemput adiknya yang tiba dari Ipoh, Perak di bandar Melaka.


Azzuwan pulang ke rumah neneknya di kampung Padang Sebang, Jamaliah Bador, 80, untuk menghadiri kenduri kesyukuran, kelmarin.

Isterinya, Asnurul Ain, 24, berkata, suaminya keluar bersama seorang rakan untuk menjemput adik yang tiba dari Ipoh dan lima minit kemudian, dia dikejutkan dengan berita kemalangan yang menimpa suaminya oleh seorang saudara.


“Kami bergegas ke tempat kejadian dan melihat suami sudah nazak sebelum meninggal dunia tidak lama kemudian. Walaupun sedih, saya reda dan menganggapnya suratan takdir,” katanya yang mempunyai seorang anak, Muhammad Haziq Darwish yang berusia sembilan bulan ketika ditemui di sini, semalam.


Dalam kejadian jam 1.30 pagi kelmarin di Jalan Bukit Nangka, Padang Sebang, dekat sini, Azzuwan maut di tempat kejadian akibat parah anggota badan apabila Perodua Kancil dipandu rakannya, Shahrul Anuar Sebetu, 20, merempuh lori simen yang diletakkan di kiri jalan.

Kemalangan turut mengakibatkan Shahrul Anuar bersama adik arwah, Azlan, 21, yang duduk di belakang, parah.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin berkata, ketiga-tiga mangsa dalam perjalanan ke Bandar Melaka.

“Sebaik tiba di tempat kejadian, kereta dipandu Shahrul Anuar tiba-tiba hilang kawalan selepas melalui satu selekoh sebelum merempuh lori simen yang diletakkan di kiri jalan dan berpusing ke arah bertentangan.


“Ketiga-tiga mangsa tersepit sebelum dikeluarkan anggota penyelamat. Mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di kepala dan mayatnya dihantar ke Hospital Melaka (HM),” katanya.


Menurutnya, adik mangsa bersama rakannya yang parah dihantar ke HM untuk rawatan lanjut dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan jalan 1987.

sumber : mymetro

No comments: