Partime Job

There was an error in this gadget

Saturday, 28 May 2011

Trip To Kuala Gandah, Lanchang, Pahang

Anak demam.. papa nya pun demam.. tapi p jugak ler kenduri di Mempaga sbb dah janji nak p ngan ibu..
Pas p kenduri singgah kat Kuala Gandah tengok gajah.. Dah janji dengan anak2 2 minggu lepas nak bawa diorg berjalan..


 Ragam dalam kereta sebelum sampai di Kuala Gandah




Sampai jerk kat Kuala Gandah.. banyak betul perubahan dalam tempoh 5 tahun nie.. 5 tahun tuu.. lama gak x p tempat ni..
 Kat luar pintu masuk.. posing jap..


 Gajah sedang menunggu untuk dibawa ke hadapan penonton pada jam 2pm..
 Peace..




 Camner amik gambo ni.. pandang tempat lain..
 Mama.. kakak ada tag.. kakak nak naik gajah...














 bergambar dengan opah..
 Nak buat gajah sendiri menggunakan kertas boleh ikut step2 kat gambar atas ye..

 Yeee... adik nak bagi gajah makan nanti...





 Antara survenier yang ada dijual di sini..



 Sambil2 menunggu ke tempat show.. sempat g tgk dulu pekerja mengangkat batang pisang untuk diberikan kepada gajah.. Ayah kata.. tahun 1973 ayah penah kerja sebagai penjaga gajah liar selama 6 bulan kat ladang mini estet.. mini estet mana ntah.. lupa la pulak ayah ckp ptg td.. hehe tapi yg pasti mini estet RISDA..
 Gajah sudah mari... tepi.. tepi.. tepi.. nak lalu ni.. jaga.. jaga.. kalo nmpk pegang plastik kacang kang kene ngap..

 Herba2 yang terdapat di Kuala Gandah..

 Show dah bermula... siram2 dulu gajah dengan air..





 Tengok gajah mandi..
 Aik.. kepala sudah tukar ka.. hehe










 Degil tul gajah ni.. x nak berhenti mandi pulak..
 Dah mandi baru la bersih badan tu..
huhu.. bagi gajah makan.. ini lah pertama kali sentuh gajah.. Jabil tengok atok bagi gajah makan kacang kemain lagi dia pun nak bagi makan.. pastuh bila belalai gajah pegang tangan dia.. terkejut dibuatnya.. bila soh bagi lagi dah x nak dah.. serik ler tuh.. huhu Raisha pulak bila soh bagi x nak.. takut ler tuh.. aritu kemain g kata nak tgk gajah.. bila dah dekat.. takut pulak..







 Tak pasai2 pekerja kat sini dapat peluk free.. huhu





Ada masa nanti Puteri upload video gajah mandi yerk.. huhu

No comments: