Partime Job

Tuesday 15 May 2012

Guru wanita selamat Myvi terbabas

ALOR SETAR - Seorang guru wanita terselamat dalam kejadian kereta Perodua Myvi dipandunya terbabas dan merempuh penghadang di KM47.3 Lebuh Raya Utara-Selatan berhampiran susur keluar Palza Tol Alor Setar Utara malam tadi.

Kejadian yang berlaku kira-kira jam 11 malam apabila pemandu kenderaan itu seorang diri dalam perjalanan dari Pulau Pinang memuju Jitra.

Seorang saksi kejadian berkata, dia dikejutkan dengan satu dentuman yang kuat dari arah belakang ketika menghampiri susur keluar plaza tol berkenaan.

“Saya terkejut apabila mendapati sebuah Myvi remuk teruk di bahagian hadapan selepas terbabas dan melanggar penghadang lebuh raya.

"Saya memberhentikan kenderaan dan berlari ke arah mangsa untuk menyelematkannya. Wanita itu hanya cedera ringan disebabkan beg udara kenderaannya berfungsi dengan baik,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Difahamkan, pemandu Myvi itu, Revathy Ramanida, 28, seorang guru di salah sebuah sekolah di Paya Kemunting dan penuntut pengajian jarak jauh di Universiti Sains Malaysia (USM) Pulau Pinang. Beliau dikatakan secara tiba-tiba hilang kawalan sebelum terbabas merempuh pembahagi jalan dan kenderaannya melintang di tengah lebuh raya.

Revathy hanya cerdera ringan dan dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah Alor Setar (HSBAS) untuk rawatan oleh anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia.

sumber : sinarharian

No comments: