Partime Job

Wednesday 21 March 2012

Ungkap kasih sebelum maut

TERBABAS...kereta dipandu mangsa terjunam ke dalam gaung sedalam enam meter, pagi semalam.
REMBAU: “Abang sayang ayang sampai mati. Selamat menyambut ulang tahun perkahwinan ke-2 kita,” itu kandungan ayat kad ucapan terakhir mangsa kemalangan maut, Ariffin Hamzah, 31, kepada isterinya sebelum kereta dipandunya terjunam ke dalam gaung sedalam enam meter di Kilometer 242.3, Lebuhraya Utara-Selatan arah selatan, di sini, semalam.

Lebih menyayat hati, semalam genap dua tahun perkahwinan mangsa dan isteri, Haliza Hashim, 28, yang dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Izqarin Wafi, sembilan bulan.


Dalam kejadian jam 7.10 pagi itu, Ariffin dalam perjalanan ke tempat kerjanya di Alor Gajah, Melaka terbunuh selepas kereta Perodua Myvi dipandunya terbabas dan melanggar penghadang jalan sebelum terjunam ke dalam gaung.

Kakak ipar mangsa, Nornomi Mad Som, 32, berkata, kad ucapan ulang tahun perkahwinan itu sempat diberikan malam kelmarin selepas arwah bersama isteri meraikan sambutan perkahwinan mereka di Senawang. “Kali terakhir saya bertemu arwah pada Ahad lalu di rumah ibu di Kampung Taboh Naning, Alor Gajah, Melaka. Arwah sempat memberitahu mahu membelikan kad untuk dihadiahkan kepada isterinya sempena ulang tahun perkahwinan mereka, semalam.


“Dalam keadaan berseloroh arwah sempat berpesan supaya saya menjaga ibu dengan baik,” katanya ketika ditemui di pekarangan Bilik Mayat Hospital Tampin, di sini, semalam.


Katanya, sudah menjadi kelaziman setiap minggu adik- beradik akan berkumpul di rumah ibu mereka.

“Selepas menikmati makan malam bersama kami, arwah anak keempat daripada enam beradik itu meminta diri pulang ke rumah di Senawang dan sebelum itu dia singgah sekejap di Tampin untuk membeli kad ucapan,” katanya

sumber : mymetro

No comments: