Partime Job

Friday 9 March 2012

Penunggang digilis treler


KOTA BHARU – Seorang warga emas maut dalam keadaan mengerikan apabila otaknya berkecai akibat digilis sebuah treler dalam kemalangan di bulatan jam besar di sini, pagi semalam.

Mangsa, pengawal keselamatan, Adnan Awang, 59, meninggal dunia di tempat kejadian selepas kepalanya pecah selain kecederaan parah di bahagian dada dan lengan.

Dalam kejadian jam 10.30 pagi itu, mangsa yang menunggang motosikal dari arah Mahkamah Kota Bharu membelok ke kiri menuju ke Jalan Sultan Ibrahim sebelum bergesel dengan treler dari arah bulatan.

Mangsa kemudian terjatuh ke bawah perut lori sebelum kepalanya digilis.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

Sementara itu, keadaan di sekitar lokasi kemalangan tambah pilu apabila anak bongsu mangsa, Nor Adilah Adnan, 23, bersama suami, Mohd Fauzi Zaki, 31, tiba kira-kira sejam 30 minit kemudian.

Nor Adilah berkata, dia mendapat tahu berita itu daripada panggilan telefon orang awam yang menghubunginya menggunakan telefon bimbit mangsa.

“Dia (mangsa) baru balik daripada mengambil ubat di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) kerana penyakit gout yang dihidapi dan sedang dalam perjalanan menuju ke tempat kerjanya di Pasir Mas,” katanya.

Seorang kakitangan Muzium Kelantan, Mohd Tarmizi, 48, berkata, dia yang menyedari kejadian bergegas untuk memberi bantuan, bagaimanapun, mendapati mangsa sudah meninggal dunia.

“Saya lompat dari pagar untuk cuba berikan bantuan dengan segera. Tetapi tidak mampu buat apa-apa akibat kepalanya digilis dan maut di situ. Cuma dapat menutup mayatnya menggunakan surat khabar sebelum polis tiba,” katanya. Mayat dihantar ke HRPZ II untuk bedah siasat.

sumber : sinarharian

No comments: