Partime Job

There was an error in this gadget

Friday, 9 March 2012

‘Mana adik, kenapa tak balik?’

PASIR GUDANG: “Mana adik, kenapa tak balik?” Itu pertanyaan Mohd Hafis Abdullah, 6, abang Nur Nadirah Abdullah atau lebih dikenali sebagai Dirang, 5, kepada ibunya, Roselyn Alan, 25, setiap hari sejak kehilangan adik kesayangannya itu, awal bulan ini.

Roselyn berkata, sejak kehilangan Dirang anak sulungnya kelihatan murung dan sering bertanya di mana adiknya kerana terlalu rindu.


Menurutnya, kedua-dua anaknya itu rapat dan tidak pernah berpisah sejak kecil, malah sering bermain dan ke sekolah bersama.

“Dirang bukan seorang adik bagi Hafis, tetapi teman sepermainan dan rakan baik, malah mereka ke sekolah tadika berhampiran bersama setiap hari. “Sejak kehilangan Dirang, saya terpaksa berbohong kepada Hafis mengatakan adiknya itu berjalan-jalan untuk menyedapkan hatinya yang bertanya setiap hari,” katanya. Menurutnya, kehilangan Dirang memberi kesan mendalam kepada anak sulungnya itu sehingga kesihatannya merosot hilang selera makan dan enggan ke sekolah.


Katanya, sejak Dirang hilang Hafis hanya merenung foto dan memegang permainan adiknya itu setiap masa.


“Keadaan itu menyebabkan kami risaukan kesihatannya kerana dia hilang selera makan dan asyik menangis akibat rindukan adiknya,” katanya.

sumber : mymetro

No comments: