Partime Job

There was an error in this gadget

Friday, 9 March 2012

Bayi nyaris maut kerana setitis air teh

LONDON: Seorang bayi nyaris maut selepas terkena setitik air teh panas, lapor media semalam.

Alexander Caven-Atack baru berusia 10 bulan apabila kesan kecederaan akibat titisan air panas itu dijangkiti kuman.


Akibat insiden itu, doktor terpaksa membuang 80 peratus daripada lapisan atas kulitnya dan dirawat di hospital.

Kesan melecur akibat air panas itu dirawat doktor di Hospital Colchester, tetapi mereka terlepas pandang jangkitan yang berlaku.


Lima hari selepas itu, kulit belakang, tangan dan muka bayi terbabit mula melepuh dan menggelupas.


Dia dikejarkan ke unik kebakaran di Hospital Broomfield di Chelmsford dan doktor di situ terpaksa membuang 80 peratus daripada kulitnya.

Malah, ibu bapa Caven-Atack turut diingatkan, nyawa anak mereka mungkin terancam dalam pembedahan itu.


Bagaimanapun, Caven-Atack kini pulih sepenuhnya. - DM

sumber : mymetro

No comments: