Partime Job

Wednesday 21 March 2012

Bapa kena usir

JOHOR BAHRU: “Jika ini ketentuan Allah, saya terima seadanya. Sebagai bapa, saya terkilan kerana tidak sempat meluangkan lebih banyak masa dengan arwah Dirang (Nurul Nadirah Abdullah), 5, serta abangnya, Mohd Hafis, 6, dan kini dihantar pulang ke Filipina.

“Saya berharap anak saya mangsa terakhir pembunuhan kejam sebegini dan sebagai bapa, saya tidak maafkan mereka yang melakukannya,” kata Handry Yongot, 35, bapa kandung Dirang ketika ditemui di Pejabat Jabatan Imigresen Johor di Bangunan Kementerian Dalam Negeri (KDN) di Setia Tropika, di sini, semalam.
Menurut Handry, cukuplah hanya mereka sekeluarga menanggung kesengsaraan akibat pembunuhan kejam itu dan dia berharap tiada lagi jenayah seumpama itu di Malaysia.

“Hati saya hancur apabila diberitahu Dirang dibunuh kejam dan tidak mungkin saya dapat menggambarkan perasaan itu kepada orang lain.

“Saya tidak faham mengapa ada manusia kejam. Saya terkilan kerana tidak dapat menjaga Dirang ketika dia masih hidup,” katanya menceritakan perasaannya ketika diberitahu Dirang dibunuh dan dibakar di ladang sawit berhampiran Nusa Damai Masai, dekat sini, awal bulan ini.

sumber : mymetro

No comments: